Workshop: branding av tidskrift

12.03.2021 kl. 14:43
För att nå ut till läsaren och utvidga läsarkretsen behövs fungerande marknadsföring. Men hur når man bäst ut till sin målgrupp och hur skapar man ett varumärke som tidskrift?

För att nå ut till läsaren och utvidga läsarkretsen behövs fungerande marknadsföring. Men hur når man bäst ut till sin målgrupp och hur skapar man ett varumärke som tidskrift?

Under workshopen hjälper kommunikationsproffset Erik Bäckman oss hitta kärnan för tidskriftens varumärke och hur vi använder den praktiskt i marknadsföring. Vi utbyter tips och idéer genom parövningar och gruppdiskussioner. Vi fokuserar också på konkreta marknadsföringstexter, som den årligen återkommande infotexten i bokkatalogen. Eller hur man omvandlar och piggar upp information om tidskriften på webbsidan. 

Erik Bäckman arbetar på Miltton med ledarskapsutbildning, strategi, varumärken, medieträning, presentationsträning och kriskommunikation. Han har trettio års erfarenhet av kommunikation och medier – bl.a. som chef för YLE:s forsknings- och utvecklingsenhet, projektchef för strategisk utveckling samt nyhets- och aktualitetsredaktör.

Workshopen ordnas virtuellt via Zoom och alla anmälda får en länk per epost inför tillfället. Välkommen med att utveckla din tidskrifts marknadsföringsmöjligheter!

Tidpunkt: 20 maj kl. 13.00-15.15

Pris: 30 euro

Anmäl dig här senast den 12 maj.

Workshopen ordnas som kurs i samarbete med SFV:s studiecentral.